Hoe maak je een pakkende titel?

Zoals gisteren gemeld, ga ik een boek schrijven over PR 2.0 ofwel online PR.

Vandaag gebeld door een uitgever en wat heel belangrijk is, de titel!

Als de titel over Management, PR of Social Media gaat dan wordt het lastig. We moeten iets onderscheidend hebben dat volledig de lading dekt.

Nu is mijn boodschap bij Online PR: Content is King. Maar of dat nou een goede titel is?

Dus bij deze hoor ik graag suggesties voor de titel. Wie helpt me?

About JW

Jan Willem Alphenaar - spreker en kennisdeler.
This entry was posted in Nederlandstalig, PR 2.0 boek, Projecten and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Hoe maak je een pakkende titel?

  1. Marionne67 says:

    Die titel komt toch vanzelf als je boek af is. Geef t voorlopig als werktitel ‘Content is King’, maar ik weet bijna zeker dat de uiteindelijke titel er komt als t boek (bijna) af is.
    Suc6!

  2. Dat is al een boektitel, zou het sowieso Nederlands houden en overigens niet naar de uitgever luisteren maar je titel optimaliseren voor zoekgebruik.

  3. easycraat says:

    bij welke uitgeverij zit je dan? Daar hoort toch een creatief team bij de uitgeverij ook over na te denken, niet alleen de uitgever en jij. Je titel optimaliseren voor zoekgebruik is een beetje een flauwe opmerking. Immers maak je je titel zo uniek, dat men het sowieso online weet te vinden. De kunst is het zo pakkend te maken dat het zowel de lading dekt als nieuwsgierig weet te maken. check even ook anders academicservice.nl, mits je niet al aan een uitgeverij vastzit. leuke club mensen hoor ik zo via-via.

    • JW says:

      Het is een kleine uitgeverij en indien nodig wordt er inderdaad een creatief team opgezet.
      Dank voor de tip!

  4. Heb eens gelezen dat meeste titels van bestsellers altijd achteraf worden bedacht.
    De kern is namelijk dan pas echt te benoemen…. Kortom: eerst schrijven en dan zie je verder. Groet, John

Comments are closed.