Het ontslagmeisje, voorbeeld van een leuke Hoax.

Vandaag zag ik via Facebook een link naar iemand die origineel ontslag had genomen. De dame in kwestie had via een Dry Board, allerlei foto’s gemaakt en deze naar haar collega’s gestuurd.

Hierop gaf ze aan dat ze ontslag nam en vooral waarom.

Totaal zijn er 33 foto’s en daarmee lijkt ze vooral haar directe chef een loer te willen draaien.

Ik had de link op Twitter gezet en deze is heeeeeel vaak ge-retweet.

Maar wat bleek al snel, het was nep.

De dame in kwestie, Elyse Porterfield, had gereageerd op een advertentie waarin een actrice voor een campagne werd gezocht.

De pagina is inmiddels al miljoenen keren bekeken en hiermee al direct een succesvolle campagne.

En met welk doel hebben ze dit gedaan? Om de media gek te krijgen en om te kijken of het kan.

Fantastisch! I Love it.

About JW

Jan Willem Alphenaar - spreker en kennisdeler.
This entry was posted in PR 2.0 boek and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.