Zoals sommigen weten heb ik een achtergrond in de PR-wereld.

Daar was het soms hard aanpoten om te zorgen dat onze klanten in het nieuws kwamen. Elke keer weer creatieve persberichten uit handen van onze talentvolle schrijvers onder de aandacht brengen bij de juiste journalisten en redacties. Met veel inzet en een beetje geluk, lukte het dan om inderdaad wat media aandacht te krijgen.

Na de beginfase van DSBTheMovie, waar het nieuws werkelijk als een sneeuwbal is gegaan, nadat Quotenet het had opgepikt via LinkedIn weet ik dat het allemaal anders kan.

Dit weekend plaatste ik een eenvoudig bericht op Twitter

Dat dit bericht ineens opgepikt werd door NOS Headlines (die mij meteen weer belden voor een interview), RTL-Nieuws, RTV-NH en vele anderen laat weer eens zien dat PR soms zo onvoorstelbaar en onvoorspelbaar kan zijn. Vandaag ook weer een radio-interview gedaan op Studio040, waarvoor Jacqueline Butti me vannacht op Facebook benaderde.

Vanmiddag ook in het nieuws bij de TV-uitzending van RTV-NH. Die staat nu ook op MSN en er zullen nog velen volgen.

De film is in dit weekend ook al meer dan 2.000 keer bekeken.

Lang leve PR 2.0