Er wordt veel gesproken over de Return on Investment (ROI) bij Social Media.

David Meerman Scott gaf eens, toen hem gevraagd was wat de ROI van Social Media was, het veelzeggende antwoord: Wat is de ROI van een Billboard reclame?
En dat is precies waar het om gaat, je kunt niet alles direct meten. Ondertussen ben ik er al wat verder mee en zal ik binnenkort een ROI systeem voor Social Media inclusief een template voor een ROI-rapportage publiceren. Maar tot die tijd houden we even vast aan de uitspraak van David Meerman Scott.

Voor een presentatie later deze week was ik dus op zoek naar een leuke afbeelding van een Billboard. Ik kwam er echter zoveel tegen dat ik ze maar even hieronder zet. Dit geeft meteen een leuke vergelijking aan met Viral campaigns. Als je een leuke actie bedenkt op het gebied van online communicatie of social media dan kan dat zomaar op allerlei websites terugkomen. Wees net zo creatief als deze billboard makers en wie wat wat er van komt.

Bron: http://www.alami.com/2008/04/29/funny-billboards/

Bron: http://www.dribbleglass.com/subpages/billboards61a.htm

Bron: http://funniez.net/Funny-Pictures/omg-you-fail.html

Bron: http://www.funniest-commercials.net/2010/12/funny-billboards-10-pictures.html

Bron: http://www.funniest-commercials.net/2010/12/funny-billboards-10-pictures.html

Bron: http://www.eglobe1.com/2006/08/30/great-divorce-idea-using-billboard/

Bron: http://www.funny-games.biz/pictures/1149-tooth-care-billboard.html

Bron: http://www.2pep.com/extreme-funny-stuff/super-funny-pics-of-accident-billboard-crazy-fun-worlds-funniest-silly-weird-pictures-cool-images.html