Op Twitter worden we al veelvuldig getergd door spammers die meeliften op Trending Topics. Ik schreef er al eens over en ook collega Remco Janssen besteedde er onlangs aandacht aan. Zodra een onderwerp veelbesproken is op Twitter, proberen organisaties mee te liften op de aandacht.

Microsoft, een groot verliezer als het gaat in de strijd van de sociale netwerken, dacht dit ook te doen met Twitter. Toen iedere muziekminnende Twitteraar, tussen de verbazing en ongeloof over het drama in Noorwegen, rouwde om het verlies van een van de meest talentvolle zangeressen van de laatste zeven jaar, dacht Microsoft hier handig op in te springen. Zoals iedereen wel weet verlies Microsoft het van Apple op vele vlakken. Zo ook op het aanbieden van online muziek. Microsoft heeft een concurrerend systeempje voor I-Tunes dat Zune genaamd is.

Dus wat Tweette Microsoft UK via de @tweetbox360 account?

Dit is schandalig. En het excuus luidde:

“Apologies to everyone if our earlier Amy Winehouse ‘download’ tweet seemed purely commercially motivated. Far from the case, we assure you.”

Wat voor excuses je ook hebt. Iedereen maakt fouten, maar dit valt volgens mij in een andere categorie. Eikels!

Bron: PRDaily.com