Arketi, een pr-bureau uit de VS, heeft onderzocht wat B2B journalisten allemaal uitvreten op internet.

64 procent van de journalisten besteedt meer dan 20 uur per week online en 21 procent zelfs meer dan 40 uur! Dat is best veel denk ik, maar over dat aantal ga ik wel heen. Tenminste als je mobiel internet meerekent.

Maar wat doen ze dan allemaal online? Nou, dat heeft Arketi hen gevraagd en de journalisten antwoorden als volgt:

  • Lezen van nieuws – 99%
  • Zoeken naar nieuws, verhalen en inspiratie – 91%
  • Sociale netwerken – 69%
  • Twitteren – 66%
  • Bloggen – 53%
  • Volgen van Webinars en Webcasts – 48%
  • Youtube filmpjes bekijken – 34%
  • Wiki’s uitpluizen – 33%
  • Luisteren naar of maken van podcasts – 32%

 

 

 

Deze post heb ik geschreven op PowerPR.nl.
Lees hier het hele bericht