Hoe goed werkt een pitchman?

Een pitchman? Ja zie het als een ‘influencer’ die zich vereenzelvigt met jouw product en daarmee de boer op gaat.

Gene Simmons, de uitvinder van de pop-merchandise (jawel, hij verkoopt zelfs KISS-doodskisten) is een grote commerciƫle hoer, maar hij is ook mijn held.

Forbes Magazine beloonde hem onlangs met een Lifetime Achievement Award voor zijn ondernemersschap. Dat zegt toch wel iets.

Maar ik kwam nu deze video tegen waarin hij bij een talkshow achtige nieuwsshow (soort van RTL-Boulevard lijkt het wel) ongegeneerd een product gaat promoten.

Natuurlijk, goede promotie voor Ortsbo, maar zou dit in Nederland ook werken? Gene krijgt waarschijnlijk veel geld om dit te doen en staat ook officieel als pitchman op de site. Bekijk dit fragment en denk je eens in dat Marco Borsato naast Albert Verlinden zit en vertelt over hoe lekker Douwe Egberts is?

Deze post heb ik geschreven op PowerPR.nl.
Lees hier het hele bericht

About JW

Jan Willem Alphenaar - spreker en kennisdeler.
This entry was posted in PowerPR, PR 2.0 boek and tagged , , , , . Bookmark the permalink.