Elke ondernemer gelooft in zijn product. Daar is je bedrijf op gebaseerd. Daarom doe je het met passie. Denk aan Steve Jobs die zelf een iPod, iPhone of iPad demonstreerde. Hij liet zelf zien hoe het werkte en hij was overduidelijk enthousiast. Hoe vreemd zou het zijn als hij vervolgens bellend gezien zou worden met een Blackberry of HTC?

Google zet hoog in met Google+. Maar Michael Degusta heeft eens onderzocht hoe het nu intern zit bij Google. Wie van het management, de board en de Vice Presidents gebruikt nu daadwerkelijk het eigen product?

Don’t practice what you preach.
De resultaten zijn schokkend. Larry Page, de nieuwe CEO heeft pas zeven openbare berichten geplaatst sinds juni. Eric Schmidt, de vorige CEO heeft geen eens een Google+ account.

Hoe komt dat?
Dit kan meerdere oorzaken hebben. Bijvoorbeeld dat alles wat zij te melden hebben niet openbaar mag, of wat ook zou kunnen, dat zij niets te melden hebben. Laten we er in ieder geval niet van uitgaan dat ze er niet in geloven.

Google+ is een tussenstap.
Persoonlijk denk ik, als ik kijk naar Google+, dat dit nog een tussenstap is. Er komt iets anders, iets groters, iets beters. Dit kan niet het beste antwoord van Google zijn op sociale netwerken. Ik denk dat er in het geheim hard gewerkt wordt aan de ultieme oplossing. En ondertussen kijken ze hoe snel ze met een half product zoveel mogelijk mensen kunnen bereiken. Maar dit is echt een persoonlijke mening.

 

Deze post heb ik geschreven op PowerPR.nl.
Lees hier het hele bericht