Engagement op Social Media is geen succesgarantie.

Wat? In de tijd dat iedereen zich massaal op Social Media stort dan kom je toch niet met zo’n uitspraak? Jawel, Hubspot, geen kleine jongen, heeft namelijk onderzocht dat engagement niet altijd leidt tot groei en succes.

En dat hebben ze serieus onderzocht en nog diepgaand ook.

Een paar conclusies die wel interessant zijn om mee te nemen in je overwegingen en bij het opstellen van je social media strategie:

Blogreacties leiden niet tot meer views.
Dat houdt dus in dat het leuk is dat jullie hieronder reageren, maar we hebben er eigenlijk geen reet aan volgens dit onderzoek.

Likes en comments op Facebook leiden ook niet tot meer views.
Het is dus hartstikke leuk als jullie de content van PowerPR delen met jullie ‘vrienden’ op Facebook, maar wij krijgen er niet meer bezoekers mee.

Delen op Twitter is zinloos bij grote accounts.
Jawel, mensen met tienduizenden volgens delen ontzettend veel links, meer dan mensen met weinig volgers. Nu blijkt dat mensen met minder volgers leiden tot meer kliks. Dus als je weinig volgers hebt, kun je onze content delen op Twitter en dan hebben wij er ook wat aan.

Eindconclusie
Alles wat wij dachten klopt niet. Weer een illusie armer. #snif

Uiteraard hoort er weer een infographic bij.

Deze post heb ik geschreven op PowerPR.nl.
Lees hier het hele bericht

About JW

Jan Willem Alphenaar - spreker en kennisdeler.
This entry was posted in PowerPR, PR 2.0 boek and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.