Twitter effectiever dan Facebook voor delen van persberichten

PR-mensen en vooral de account executives zoeken zich suf naar plekken waar ze het beste hun persberichten kunnen verspreiden voor het beste effect.
Het simpelweg distribueren via e-mail naar een selecte groep redacties en journalisten kan nog steeds effectief zijn en natuurlijk plaatsen velen het op hun in elkaar geknutselde newsrooms en op de vele (gratis) persberichten sites.

Maar hoe zit dat met Social Media? Moet een account executive met 10 volgers dit nu zelf delen op Twitter? Of toch op Facebook?
PR Newswire, een persberichten distributie service, onderzocht samen met Crowd Factory enkele maanden waar en hoe meer dan tienduizenden persberichten terugkwamen op LinkedIn, Facebook en Twitter.

De resultaten zijn interessant , persberichten worden het meest gedeeld op Facebook, maar de persberichten die via Twitter de wereld in gegooid worden leiden tot meer clicks.
PR Newswire deelt helaas niet hele onderzoek, maar ze hebben wel de belangrijkste conclusies gegeven. Voor het gemak citeer ik ze even:

1. Each press release share generates 2 new views; expands total audience by 70%.

Creating shareable content and enabling sharing capabilities through the relevant channels can dramatically increase the number of views for releases. PR Newswire and Crowd Factory found that each share generates an average of nearly 2 click-backs to the original press release.  Additionally, sharing of press releases across social networks increases the total audience, or social reach, for this content by nearly 70 percent.

2. Press releases are shared more on Facebook, but Twitter sharing drives more traffic.

Among the three largest U.S. social networks, Facebook is tops when it comes to sharing of press releases: 48 percent of press release sharing happens on Facebook, 37 percent of sharing happens on Twitter and 15 percent happens on LinkedIn.

But not all shares are created equal: in spite of Facebook’s greater popularity for sharing, each share on Twitter actually drives about 30 percent more press release views than a share on Facebook.

3. Multimedia press releases generate 3.5 times more engagement than text-only releases.

Not surprisingly, multimedia press releases that include photos, videos or audio generate more views, shares and clicks than text-only press releases. Adding a photo to a press release increases engagement by 14 percent; adding a video and a photo actually doubles the engagement rate. Press releases that contain photos, video and audio generate the most engagement, with 3.5 times more engagement than text-only releases.

“We have known for some time that Twitter was more heavily used for news and business purposes, and the numbers confirm that Twitter takes the lead for driving traffic back to press releases,” said Ken Dowell, executive vice president of PR Newswire. “This data reiterates the importance of creating interesting content that people will want to share, whether that means pairing your release with a photo or video or simply creating a more tweetable headline.  Given that a single share can drive two new people back to your press release, optimizing content for sharing can easily amplify the impact of your investment in news distribution.”

“In today’s social media era, understanding how many views or even shares your content has received is simply not enough – it’s important to know where and how your content is circulated among top influencers and which networks have the most impact,” said Sanjay Dholakia, CEO of Crowd Factory.

Dus, als je het goed bekijkt: een multimedia pers bericht heeft het meeste effect. Ze hebben het niet over Social Media Releases, maar over een persbericht voorzien van foto’s en video’s. Zaken die je eenvoudig kunt toevoegen als je je eigen newsroom in bijvoorbeeld WordPress maakt. En als daar de nodige share buttons op staan zodat lezers dit eenvoudig kunnen delen dan heb je de eerste stappen gezet.

Ik denk dat ik maar eens een online cursus zal maken over het inrichten van een newsroom binnen WordPress.

Bron: persbericht van Newswire

Deze post heb ik geschreven op PowerPR.nl.
Lees hier het hele bericht

About JW

Jan Willem Alphenaar - spreker en kennisdeler.
This entry was posted in PowerPR, PR 2.0 boek and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.