Facebook statistieken voor Nederland – november

Eens per maand update ik mijn statistische informatie voor in mijn presentaties. Maar eigenlijk is het ook wel zinvol om dit elke maand te delen op PowerPR. Als ik de info toch op zoek kan ik het net zo goed delen.

5.361.200 gebruikersstabiel
Op dit moment lijkt het aantal mensen in Nederland dat een Facebook profiel heeft, stabiel te zijn. Als je kijkt naar de groei van de afgelopen zes maanden dan is het de laatste maand stabiel. Zou de markt verzadigd zijn? Het laatste jaar zijn er wel een miljoen gebruikers bijgekomen.

Groei Facebook in Nederland

Mannen en vrouwen gelijk
Ik hou deze gegevens nu al meer dan een jaar in de gaten en de verdeling man vrouw is altijd al contant op een 50-50 basis. Soms 1% meer mannen, soms 1% meer vrouwen.

Verdeling Mannen / Vrouwen op Facebook – Nederland

Leeftijdsverdeling
De grootste groep gebruikers is nog steeds de mensen in de leeftijd van 18 tot 34 (samen 48% van het totaal aantal gebruikers). Wat mij wel opvalt is dat de groep onder de 18 gegroeid is tot een totaal van 12%. Zouden hier veel ex-hyvers tussen zitten?

Leeftijdsverdeling Facebook Nederland

KLM’s Facebook is ruim 4 miljoen dollar waard.
Het meest recente onderzoek naar de financiële waarde van een Facebook Fan (klik hier voor meer info over deze waardering) levert een berekening op met als uitkomst tien dollar ($10).

KLM, als grootste Nederlandse merk met 417.739 fans, heeft volgens deze berekening vier miljoen dollar aan Facebook op de balans te boeken. Onder welke post moet je dit boekhoudkundig plaatsen? En volgens mij is KLM momenteel toch een Franse organisatie?

Tot slot
Facebook heeft in Nederland momenteel al 31,94% van de online bevolking in haar ‘klanten’ bestand. Volgens mij is Facebook daarmee de meest belangrijke marktonderzoek partij in Nederland.

Bron van deze data: Social Bakers.

Deze post heb ik geschreven op PowerPR.nl.
Lees hier het hele bericht

About JW

Jan Willem Alphenaar - spreker en kennisdeler.
This entry was posted in PowerPR, PR 2.0 boek and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.