Mashable onderzocht samen met EyeTrackShop, een bedrijf dat eye-tracking onderzoek doet voor adverteerders, via een webcam het kijkgedrag van 30 gebruikers op Social Media profielen. Via speciale software volgen zij de oogbewegingen en op basis van de resultaten hebben zij die data geprojecteerd op de profielen.

Ze hebben dit voor heel veel sites onderzocht, maar ik plaats hieronder de resultaten voor LinkedIn, Twitter, Facebook en Google+.

Ter verduidelijking AOI – Area of Interest

Van elke profiel zijn er twee plaatjes. De eerste (visual attention level / opacity map) geeft aan waar het meest naar gekeken wordt, de tweede (eye-tracking) geeft aan in welke volgorde er gekeken wordt.

Twitter

 

Facebook

Bij Facebook is de foto hetgeen het meest bekeken wordt, maar ja het heet niet voor niets FACE book.

Op de tweede plaats komt de laatste update.

LinkedIn

Opvallend bij LinkedIn is dat de functietitel belangrijker is dan de foto.

Google+

Bij Google+ wordt eerst naar de update gekeken, daarna pas naar de foto en de profielomschrijving

Bron: Mashable

Deze post heb ik geschreven op PowerPR.nl.
Lees hier het hele bericht