Een sociale media strategie opstellen : de organisatorische dimensie

De meeste bedrijven zijn vandaag op één of andere manier bezig met sociale media. Vaak gaat het daarbij om versnipperde initiatieven en ontbreekt er een strategie. Maar er zijn dan ook heel wat uitdagingen, vooral op organisatorisch en intern vlak.

In de praktijk zie je vaak dat het initiatief om iets te “doen” met sociale media vanuit één bepaalde divisie komt of, omgekeerd, vanuit het management.

Maar hoe begin je er aan? Hoe zorg je voor de juiste organisatie? Welke mensen heb je nodig? Hoe krijg je het verkocht aan het management, gestaafd met de juiste cijfers? Wat is de impact voor het personeel? Hoe stel je een interne ‘policy’ op?

Veel vragen waarop alleen mensen met praktijkervaring kunnen op antwoorden. Christopher Barger is zo iemand. Hij leidde lange tijd de sociale media communicatiestrategie van IBM toen sociale media nog vooral bloggen was. Daarna was hij jaren de wereldwijde verantwoordelijke voor het volledige social media programma van General Motors. Sinds kort werkt Christopher bij Voce Communications waar hij zijn in de praktijk opgedane expertise aanbiedt.

Een succesvol social media programma van binnenuit opbouwen
Christopher bracht net een boek uit (binnen enkele dagen leverbaar in Europa) dat in de VS al sterk geprezen wordt: “The Social Media Strategist: Build a Successful Program from the Inside Out”.

Hij deelt daarin zijn ervaringen en adviezen om succesvol een gestructureerd social media programma op te stellen.

Op maandag 23 januari komt Christopher naar Antwerpen, België, om er van 13 tot 17 uur voor een kleine groep marketing- en communicatieprofessionals te praten over deze thema’s. Hij zal er ook vragen beantwoorden van de deelnemers zodat die op een persoonlijke manier en in een intieme sfeer hun uitdagingen beantwoord zien. Elke deelnemer krijgt ook een kopij van Christopher zijn boek.

Het evenement vindt plaats in het Crowne Plaza hotel in Antwerpen en biedt maximaal plaats voor 60 personen.

Meer informatie er over vindt u op deze link. Praktische details vindt u dan weer hier.

Deze post heb ik geschreven op PowerPR.nl.
Lees hier het hele bericht

About JW

Jan Willem Alphenaar - spreker en kennisdeler.
This entry was posted in PowerPR, PR 2.0 boek and tagged , , , , . Bookmark the permalink.