Daar vraag je nogal wat. Is dit de nieuwe PR?

Gisteravond kreeg ik een mailtje van een relatie met het verzoek een evenement te promoten.
Het mailtje is erg bijzonder dus ik zal hieronder de gecensureerde inhoud weergeven:

Beste Jan Willem,

We kennen elkaar via XXXXXXX. Jij hebt onlangs meegewerkt aan het succes van het evenement ‘XXXXXX’ en op basis daarvan doe ik bij deze een beroep op je.

Wil jij en kun jij op basis van het bijgevoegde persbericht of de andere informatie uit deze mail studenten en relevante collega’s / relaties op de hoogte brengen van het initiatief xxxxxx? We zoeken vooral ondernemende jonge mensen met de volgende achtergronden:

  • ·         Jonge ondernemers in spe
  • ·         IT-ers
  • ·         Creatievelingen / designers

Een mailtje doorsturen is al goed, maar als je bereid bent om nog een stapje extra te zetten denk ik bijvoorbeeld aan

– het sturen van digitale en of papieren mailings naar de bij jou bekende relaties binnen xxxxx en deelnemers aan andere relevante bijeenkomsten

– het aanschrijven van relevante relaties uit jouw persoonlijke netwerken, van bij jullie bekende bloggers tot bestuursleden van de netwerkorganisaties waar jij in meedraait

– het inzetten van jullie standaard beschikbare marketing communicatie kanalen. Van de website tot e-mail nieuwsbrieven, van evenementenkalenders tot posters op jullie bedrijf.

– last but not least: nodig jouw relaties ook uit om de Facebook pagina xxxxxx te liken, tweet erover of gebruik andere sociale media. Oh ja, ook wel handig als je zelf de Facebook pagina ook liket natuurlijk!

Alvast bedankt en tot gauw!

xxxxxx
p.s. bijgevoegd een standaard voorbeeld tekst en een onlangs verzonden persbericht ter inspiratie

 

Samengevat is volgens mij de strekking van de mail:

Wil jij je hele netwerk spammen, ik leg je wel even uit hoe.

Ik denk niet dat dit de manier is om iemand te vragen om je evenement te promoten. Maar misschien heb ik het wel mis en werkt deze aanpak bij anderen wel.
Overigens het idee om posters voor ze te laten drukken en op mijn bedrijf te plakken vind ik wel een leuke suggestie. Misschien de hele gevel beplakken?

About JW

Jan Willem Alphenaar - spreker en kennisdeler.
This entry was posted in PR 2.0 boek and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Daar vraag je nogal wat. Is dit de nieuwe PR?

  1. Leuke insteek voor een blogje, en bedankt voor je feedback! Ik ben namelijk de afzender namens het Startup Weekend Veenendaal en samengevat was de bedoelde strekking van de mail:

    Hey, ik heb volgens mij voor jouw relaties interessante content en als jij ze daar op attent maakt doe je ze daar wellicht een plezier mee. Relevante informatie delen enzo. Natuurlijk niet door te spammen, maar wel door de informatie minstens passief aan te bieden in een blog.

    Indirect heb je dat nu gedaan en wellicht dat het de interesse wekt van je lezers. Ze zijn van harte welkom!

Comments are closed.