Succesvol op Social Media – zorg voor ultieme klantbeleving

Gisteren had ik een super ervaring. Een moment van Euforie, zoals ik dat vaak in mijn presentaties en trainingen benoem. Een beleving die zo fijn is dat je het spontaan wilt delen met anderen. En dat doe ik dan ook hieronder.

Gisteren was het erg zonnig hier in Malaga. Mooi weer, fijne temperatuur. Dus voor de lunch zochten wij een plekje aan het strand. En dat vonden wij.

We kwamen terecht bij El Cachalote. Een strandtent zoals je ze in Nederland heel weinig ziet. Sjieke, fijne stoelen, direct aan het strand.

2014-04-04-13.45.50

We bestelden twee witte wijn en wilden graag een visje eten die gegaard werden tegen een echt houtvuur.

Voorpret
De ober, zeer vriendelijk, kwam met een grote schaal waarop de verse vis lag. We kregen een uitleg per vis (in het Spaans, dus geen idee waar hij het over had) en we bestelden allebei een Dorada.

De vis werd vervolgens gepekeld en naar de Barbeque gebracht. Op een stokje werd deze naast het vuur gehouden tot hij gaar was.

2014-04-04-13.52.28

Toen de vis gaar was, werd hij door de ober opgehaald en op een bord over het terras naar de keuken gebracht. Het water liep al letterlijk in de mond.

Vervolgens kregen we hem netjes op ons bord geleverd. Verse vis, verse frietjes en nog een nieuw glas Vino Blanco erbij.

2014-04-04-14.03.57

En wat was hij lekker. Zonder in superlatieven te geraken, dit was de lekkerste vis ooit. We hebben zitten smullen.

2014-04-04-14.14.51

Puur genieten
Al met al hebben we daar twee uur vertoefd. We hebben genoten, van de zon, de zeer vriendelijke bediening, het lekkere eten en de goede wijn. Een erg fijn euforiemomentje dat we niet snel gaan vergeten. En toen kwam de rekening.

51 euro. Voor twee Doradas (18 euro per stuk) en zes wijn (2,50 per glas).

Ook dat was een blije verrassing. Er was werkelijk niets dat deze beleving onderuit kon halen.

Geen concessies
Bij navraag bleek ook dat deze tent alleen open is als het mooi weer is. Ze leveren alleen verse producten, geen vis uit de diepvries en het personeel doet er werkelijk alles aan om je helemaal top te voelen. Ze doen geen concessies, het moet goed zijn of niet.

Dat is de kern
En dat is waar het succesvol zakendoen op Social Media om gaat. Zorgen dat de klantbeleving boven verwachting is. Dan zorgt de klant dat je verhaal gedeeld wordt. Dus niet alleen zorgen voor verhalen die het waard zijn om te delen, maar een beleving die leidt tot spontaan gedeelde verhalen. De beste marketing investering die je kunt doen is volgens mij in de klantbeleving. Niet besparen op kleine dingen, maar investeren in kleine dingen. Als je je klant euforie geeft, dan zal hij dat delen met iedereen! Zomaar, spontaan.

 

 

About JW

Jan Willem Alphenaar - spreker en kennisdeler.
This entry was posted in Contentmarketing, SIMPEL. zakendoen met social media and tagged , , , , . Bookmark the permalink.