In 2009 ben ik begonnen met actief bloggen. Na mijn eerste blog op Marketingfacts, blog ik nu op diverse platformen en beheer ik zelf ook enkele blogsites. En dat heeft me geen wind eieren gelegd. Sinds ik ben gaan bloggen heb ik een film gemaakt, ben ik columnist geworden, heb ik een carriere als spreker kunnen opbouwen, heb ik een boek kunnen uitgeven en nog veel meer!

Belang binnen Social Media

Blogs zijn een geliefd onderdeel binnen Social Media. Een blog laat zich gemakkelijk verspreiden via de social buttons en genereert zo veel bezoekers naar jeblog. Blogs zijn prima munitie om mee te schieten op social media, maar het is nog mooier als het je eigen munitie is. Door het delen van je eigen kennis, visie en ideeën word je ook interessanter voor je (sociale) netwerk.

bloggenbinnensocialmedia_jwalphenaar

Contentmarketing

Sinds contentmarketing bij steeds meer organisaties op de agenda komt te staan, is het belang van een goede zakelijke blog toegenomen. Als je als organisatie een grote slag wilt slaan met contentmarketing, dan moet je gewoon bloggen. Het is de goedkoopste, snelste en meest effectieve manier om kennis te delen.

Personal Branding / corporate branding

Als jij jezelf als organisatie of persoon wilt onderscheiden van anderen, dan is bloggen de manier om jezelf in de kijker te zetten.

Leads en business

Een goed blog levert bezoekers op. Bezoekers die de informatie die jij levert zoeken. Dit zijn allemaal potentiële klanten die je, als je het op de juiste manier inricht, kunnen leiden tot hot-leads.

Nog een paar feiten op een rij:

  • B2B organisaties met een blog gereneren 67% meer leads dan organisatie zonder blog;
  • B2C organisaties met een blog gereneren 82% meer leads dan organisatie zonder blog;
  • Bloggen is goedkoper, sneller en wordt eerder gedeeld dan advertenties en reclame;
  • Organisaties met een blog, scoren vele malen hoger bij Google;
  • Via bloggen kun je je expert-status verhogen;
  • Organisaties met een blog hebben gemiddeld 55% meer bezoekers op hun website.

Opzet van mijn workshop

Mijn workshop, Bloggen als een Pro, is zeer interactief van aard. Als deelnemer krijg je vooraf de opdracht na te denken over een onderwerp. Tijdens de workshop gaan we daarmee aan de slag. Via voorbeelden, theorie en uitleg krijg je handvatten om je eigen blog te schrijven, wat je ook direct gaat doen tijdens de workshop. Na de workshop mag jezelf je blog afschrijven en deze als huiswerk indienen. De blog wordt nagekeken en voorzien van handige tips en commentaar om hem tot een professionele blog af te maken. Eventueel kan hij zelfs geplaatst worden op ondernemerstips.nl of powerpr.nl.

Eigen methode die werkt

In de afgelopen vijf jaar schreef ik meer dan 500 blogs, artikelen en columns. Deed ik in het begin nog ruim twee dagen over het schrijven van een blog, tegenwoordig heb ik ze in een half uur af. Ik heb daarvoor een methode ontwikkeld die ik behandel in mijn workshops. En de methode is effectief. De cursisten leren sneller, effectiever en efficiënter bloggen. Ze leren hoe ze een pakkende titel maken en een prettig leesbare blog. Uit de evaluatie krijgt de workshop een gemiddeld cijfer van een 9,2. Zowel beginnende bloggers als ervaren bloggers geven aan veel geleerd te hebben.

Overtuigd?

Schrijf je dan nu in voor mijn workshop Bloggen als een Pro.

Kijk voor data en tarieven op Social Media Academy.

De cursus wordt gegeven in zowel Eindhoven als Amersfoort.

Als je couponcode ikwilbloggen gebruikt, krijg je een korting van 25 euro.

 

In-company

Ik verzorg deze training ook binnen organisaties op maat. Meer over weten? Neem contact op!

slider_socialmediaacademy_bloggenalseenpro1