Je zou het niet zeggen, maar FourSquare is pas twee jaar geleden bedacht. Althans plus nog een paar maandjes erbij.
Een ideetje van Naveen Selvadurai en Dennis Crowley is uit de hand gelopen.
Maar wel goed uit de hand gelopen. Begonnen als een geintje om elkaar te ontmoeten in de kroeg is het nu voor veel bedrijven serious business geworden. Maar waarom? Omdat zoveel mensen het gebruiken! meer dan 10 miljoen om precies te zijn.
En daarvoor hebben ze een infographic gemaakt, die ook nog eens beweegt. Gaaf toch! Kijk en laat je inspireren.
hoi Jan Willem,
Foursquare, het idee erachter is super. Echter dagelijks merk ik dat het mij als klant/consument weinig oplevert. Ik check me overal in maar daar wordt door de (lokale) middenstand (nog) weinig mee gedaan. Allerlei fancy badges sparen is leuk, maar wat kan ik ermee? Een gemiste kans? Waarschijnlijk wel maar de middenstand en een actief volger cq ambassadeursbeleid is er vaak niet. Hierdoor overweeg ik nu ook om (tijdelijk) te stoppen met Foursquare (ook omdat het op de blackberry echt geen gelukkig huwelijk is). Wel zie ik dat het meer en mee wordt gebruikt en misschien is het de bedoeling om als consument juist daar in te checken waar een actief beleid en concrete acties zijn. Ik zou de hapiness score voor Nederland wel eens willen zien 😉
Verder: keep up the good work met jouw blog. Op een overvol web en dito informatie volg ik jouw blogs met grote belangstelling.
groet Gerrit