Facebook en LinkedIn betere lead-generators dan Twitter

Webmarketing123, een lead-generation firma uit de states, heeft in September een online onderzoek gehouden onder 500 marketingprofessionals.

De vragen gingen over de tools die gebruikt worden voor lead-generatie en ook over de score percentages (conversie) daarbij.

Er is een onderscheid gemaakt in B2B en B2 en daar komen een aantal interessante resultaten uit.

B2B (Business to business)

  • 46% gebruikt online marketing om directe leads te krijgen
  • B2B bedrijven zijn actief op alledrie de grote sociale netwerken: Facebook (34%), Twitter (26%) en LinkedIn (25%)

B2B (Business to consumer)

  • 75% is actief op Facebook, 8% op Twitter en 6% op LinkedIn

Omdat de Infographic niet de meest interessante resultaten geeft, heb ik hieronder de resultaten per vraag neergezet. Daar zitten een paar interessante uitkomsten tussen:

 

 


 

Uiteraard is het geheel samengevat in een Infographic die ik er voor de volledigheid maar bij plaats. Maar ik denk persoonlijk dat de bovenstaande vragen met uitkomsten meer informatie bieden.

 

Het hele rapport is hier te downloaden.

 

Deze post heb ik geschreven op PowerPR.nl.
Lees hier het hele bericht

About JW

Jan Willem Alphenaar - spreker en kennisdeler.
This entry was posted in PowerPR, PR 2.0 boek and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.