Onderzoek: kleine ondernemers bang voor Social Media

Er is weer een onderzoek gelanceerd over Social Media en het klein-bedrijf. In Amerika noemen ze dat Small Business, maar hun definitie voor kleine bedrijven bestrijkt bij ons normaliter het MKB, maar dit keer gaat het echt om ondernemers met minder dan tien medewerkers.

Het onderzoek is gedaan door SocialStrategy1 in samenwerking met OfficeArrow, een community voor MKB’ers,  en is gehouden onder 343 deelnemers. Het merendeel van de deelnemers aan het onderzoek heeft minder dan 10 werknemers.

Een aantal opvallende zaken en highlights uit het onderzoek:

  • 73% heeft toegang tot social media via smartphones of andere mobiele apparaten (tablets)
  • 67% durft niet te investeren in Social Media omdat ze niet weten waar ze moeten beginnen

De angst ligt hem vooral in:

  • 51% is bang om vertrouwelijke of gevoelige informatie te delen
  • 50% geeft aan dat er teveel social Media is om te beheren
  • 44% is bang voor een information overload

En de belangrijkste drempel is het idee dat ze niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de Social Media gebruikers.

Gelukkig hebben ze het weer in een overzichtelijke Infographic gepropt, zodat we het makkelijker kunnen bekijken.

 

Wat vind jij?
Herken je deze angsten bij jouw organisatie of jouw klanten? Heb jij suggesties hoe je deze bezwaren te lijf moet gaan?

Deze post heb ik geschreven op PowerPR.nl.
Lees hier het hele bericht

About JW

Jan Willem Alphenaar - spreker en kennisdeler.
This entry was posted in PowerPR, PR 2.0 boek and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.