Bedrijven storten zich massaal op Facebook. Ze willen dat hun klanten en fans hun liken. Op die manier kunnen ze direct contact hebben met de fans en kunnen ze ook allerlei informatie met ze delen.
Dat is op zich een goede ontwikkeling want de fans geven zelf aan dat ze de informatie willen ontvangen en ze hebben altijd de mogelijkheid om een bedrijf te ontvrienden.
Brian Carter van Allfacebook.com deed een onderzoek onder 4.000 Facebook pagina’s, samen met Edgerank, om te kijken wat er nu echt allemaal gebeurde. En wat blijkt, berichten van bedrijfpagina’s of fanpagina’s komen maar bij 17% van de fans aan! Dat houdt in dat vijf van de zes fans je boodschap nooit onder ogen krijgen!
Brain geeft vier tips over hoe je kunt zorgen dat je posts beter bekeken kunnen worden:
- You must try to get more likes and comments with every one of your posts. Every post that doesn’t get responses lowers the value of your page. Make sure everyone who posts to your page knows this and is capable of doing the next bullet item.
- To get more likes and comments, you need to tell people why they should like and comment on your posts.
- If you aren’t reaching enough fans, you might need to use Facebook advertising either to get more, or to show your page posts as ads. Then do a better job of engaging so you can keep reaching a higher percentage of these new fans.
- If you don’t want to do a good job of engaging fans on your Facebook page, the lower visibility may increase your cost per customer to the point that you may lose your profit potential. In this case, you should just use Facebook advertising to send people to your website instead — fewer steps, lower cost per customer.
Deze post heb ik geschreven op PowerPR.nl.
Lees hier het hele bericht