Reclame review: Lays oven. Snap jij het nog?

De televisieprogramma’s worden weer massaal onderbroken door een opvallende reclame.

De reclame begint met een vijftal line-dansende, chips etende, niet slanke dames in een keuken. Een olijk aangezicht.
Drie daarvan zijn in het oranje gekleed met een schort voor, waarschijnlijk keukenpersoneel, en twee van deze keukenprinsessen hebben een soort van knuppel vast die zij vakkundig integreren in hun dans.
De twee andere dansende dames zijn in uniform gekleed en maken niet een bijster intelligente indruk. Je denkt eerst dat je zit te kijken naar YouTube funniest home-video’s maar het is een reclame.

Het plezier wordt onderbroken door een soort kostschool meesteres, ook niet de slankste, die plotsklaps de cassetterecorder (een soort mp3-speler met een magnetische tape waarop muziek staat) uitzet.

Snel geven de oranje dames de knuppel terug aan de dames in uniform. Ah, volgens mij moet dit een gevangenis voorstellen waarbij de bewakers lol hebben met de gevangen. En ja hoor, daar komt de reclame boodschap:

Voor je het weet, wordt het leuk met met The Oven Lays, in de over bereid met 70% minder vet.

Je ziet de meesteres weglopen, een hand chips in haar mond proppen en ze doet ook een dansje.

Zoals op Twitter ook al opgemerkt @mbadirect:

En ik sluit me aan bij de reactie van @JanvanderS:

 

Voor het geval je de commercial niet kent, hieronder staat die. Wat vind jij er van?

Deze post heb ik geschreven op PowerPR.nl.
Lees hier het hele bericht

About JW

Jan Willem Alphenaar - spreker en kennisdeler.
This entry was posted in PowerPR, PR 2.0 boek and tagged , , , , . Bookmark the permalink.