Pinterest, een vrouwending. #infographic

Er is al wat geschreven op PowerPR over Pinterest. Pinterest is namelijk hot en booming zoals we dat noemen.

Opvallend genoeg is er alleen maar geblogd door de mannelijke bloggers Erik van Nadort (Waarom Pinterest gaat winnen van Google+), Ward van Beek (Kroegentocht der krochten) en Enno Houwerzijl (Like Tweet Pin?). Opvallend, want volgens de cijfers uit onderstaande Infographic van Modea blijkt dat vooral vrouwen de grootgebruikers van Pinterest zijn. Welgestelde vrouwen overigens. Zeg maar de shop-dames.

Daarom verbaast het me ook dat de fashionista van deze site (Marjolein van Appeldorn en Kim Stolk) dit nog niet behandeld hebben.

Anyway, hieronder wat info uit de Infographic die het geheel onderbouwt:

  • Twee derde van de gebruikers is vrouw
  • Een bezoeker op Pinterest besteedt gemiddeld 15,8 minuten op de site. Dat is meer dan bijvoorbeeld op YouTube, Facebook of Twitter
  • De grootste groep (27,4%) is tussen de 25 en 34 jaar oud
  • 97% van de fans van Pinterest op Facebook is vrouw
  • De helft heeft kinderen

Daarnaast natuurlijk mooie groeicijfers in de Infographic. Geniet er van en print hem uit dames. Of beter nog: Pin hem!

Inspiratie: Mashable

 

 

Deze post heb ik geschreven op PowerPR.nl.
Lees hier het hele bericht

About JW

Jan Willem Alphenaar - spreker en kennisdeler.
This entry was posted in PowerPR, PR 2.0 boek and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.