Klantbeleving, het zit in de kleine dingetjes. WOW!

Als je als bedrijf klantgericht werkt (en natuurlijk dat doen we allemaal) dan zorg je dat je klant een fantastische ervaring heeft bij jou.

Hij voelt zich op zijn gemakt, is blij met de beleving om de zaken heen en hij voelt zich bijzonder. Veel bedrijven doen dit om de deal te sluiten met de klant en in de hoop dat de klant daarna terugkomt. Nog mooier, als de klant via social media alles vertelt over zijn fijne beleving.

Maar gisteren kreeg ik een mailtje waar ik heel erg blij van werd. Dit had ik niet eerder meegemaakt en daarom wil ik het graag delen.

Ik bestel regelmatig producten (niet alleen boeken) bij Amazon. Vooral omdat zij artikelen kunnen leveren die hier vaak nog niet te koop zijn. Zo heb ik onlangs een ZEO sleepmanager aangeschaft, naar aanleiding van een presentatie van Martijn Aslander. Prima apparaat en via Amazon ook nog redelijk betaalbaar.

Product is al een tijd terug geleverd en netjes vooraf betaald via de creditcard. Maar wat blijkt, de exportkosten waren lager uitgevallen. In plaats van dat Amazon dit boekt als bijzondere baten, geven ze het terug. Dat vind ik bijzonder. Het gaat om een totaal bedrag van 1 euro 26. Wow, wat fantastisch. Niet het bedrag, maar het feit dat ze dit doen. Dit is een vorm van transparantie in kosten die ik niet eerder heb meegemaakt. Hier word ik zo blij van. Dit schept vertrouwen. ik vind Amazon nu gewoon een eerlijke en attente organisatie. Daarvoor was het slechts een leverancier. Nog even en ik beschouw ze als Vriend :)

 

Deze post heb ik geschreven op PowerPR.nl.
Lees hier het hele bericht

About JW

Jan Willem Alphenaar - spreker en kennisdeler.
This entry was posted in ondernemen, PowerPR, PR 2.0 boek and tagged , , , , . Bookmark the permalink.