Verandering in Klout in volle gang. Invloed op Social Media meetbaar?

Het was al aangekondigd, maar vandaag is Klout begonnen met het uitrollen van hun nieuwe meetsysteem, maar niet alleen dat.

Klout zegt zelf:

Klout’s new look and features will help you understand, shape, and earn recognition for being you.

Oftewel, je wordt eindelijk gewaardeerd voor wie je bent. Dat is fijn.

Maar wat ga je er nu allemaal veranderen aan Klout?

1. Het draait om het moment.

Klout introduceert Moments. Moments zijn posts van jou op een social network (Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+, FourSquare, etc..) die anderen tot een actie hebben gezet. Bijvoorbeeld een foto op facebook die door iedereen geliked wordt of een bericht op Twitter dat tientallen keren geretweet wordt. Klout gaat daar inzicht in geven, over alle netwerken heen, zodat je kunt zien wat voor effect jouw post teweeg heeft gebracht. Prachtig!

2. Een nieuw startscherm met meer info.

Je krijgt in de nieuwe Kloutschermen meer info over hoe jouw invloed opgebouwd is. Dus of je Twitterkoning bent of Facebook addict, komt hier meteen naar voren.

3. Een betere meetmethode.

De meetmethode (algoritme) van Klout is zwaar bediscussieerd. Om van die discussie af te zijn krijg je nu direct te zien waardoor je score beïnvloed is. Welke post leidde tot een stijging of daling van je invloed. Zo leer je van Klout wat je wel of niet moet zeggen. Mooi hoor. Ook wel fijn dat een algoritme ons gedrag gaat bepalen.

De baas zelf aan het woord.

De baas van Klout, Joe Fernandez, is er zelf heel enthousiast over. Ook al moet hij zijn tekst voorlezen, hij wil wel alvast vertellen hoe de nieuwe Klout gaat worden.

Wanneer?

Ja vanaf nu kan het elk moment gebeuren. Het uitrollen is begonnen dus je zult binnenkort vanzelf wel zien dat je score gestegen of gedaald is en vooral ook waardoor.

 

Deze post heb ik geschreven op PowerPR.nl.
Lees hier het hele bericht

About JW

Jan Willem Alphenaar - spreker en kennisdeler.
This entry was posted in PowerPR, PR 2.0 boek and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.