Gister stond ik in een file. Eentje die lang leek te gaan duren omdat twee vrachtwagens een aanrijding hadden gehad en de A2 op dat moment op slot zat. En dat is zonde tijd. Tijd dat je niet veel kunt doen. Natuurlijk ik kan op mijn smartphone een beetje mailen en social media doen, maar ik had zin om met mensen te praten.
Het weer was te slecht om mijn raam open te doen en met mede filegebruikers te praten. Ik had ook niet echt een bellijst, dus ik besloot maar de volgende oproep op Twitter te doen:
Brandende vraag? Bel me op 0627066822. Ik verveel me in de file dus wil graag aandacht 🙂
— Jan Willem Alphenaar (@jwalphenaar) 18 maart 2014
Het bericht werd 7 keer geretweet (dat is tegenwoordig veel) en er kwamen veel reacties. Maar niemand belde 🙁
Dus plaatste ik het volgende bericht:
Hahaha dan deel je met 15.000 volgers je telefoonnummer omdat je je verveelt in de file en niemand belt. #fileconsult #snif
— Jan Willem Alphenaar (@jwalphenaar) 18 maart 2014
En eindelijk, daar ging de telefoon. Roos van Vugt deed de aftrap. Gewoon gezellig bijpraten over privezaken enzo. Ondertussen piepte de telefoon al ivm gemiste oproepen. Nadat het gesprek met Roos klaar was, hing de volgende al aan de lijn. Niels Lieman wilde een toelichting op een Slide van mij over het niet functioneren van het UWV. Dat heb ik in zo’n tien minuten uitgelegd.
Hij neemt ook echt op! RT @jwalphenaar: Brandende vraag? Bel me op 0627066822. Ik verveel me in de file dus wil graag aandacht 🙂
— Niels Lieman (@NLSLMN) 18 maart 2014
Vervolgens deed ik een poging mijn voicemail berichten af te luisteren en ik werd al weer gebeld door de volgende:
Amy van der Loo vertelde over de lancering van een nieuwe social media app en wilde mijn advies om dit viraal te kunnen lanceren. Meer mag ik er niet over zeggen 🙂
In de voicemail stonden nog vier berichten, waarvan ik de beller niet kon identificeren en die geen nummer hebben achter gelaten. Jammer.
Vervolgens ben ik nog door twee interessante mensen gebeld, eentje voor de aanvraag van een lezing en een ander voor een groot content marketing project. Omdat de concurrentie meeleest zal ik deze niet noemen (sorry jongens).
Dus al met al negen telefoontjes. Een geslaagd experiment. Ik heb er van genoten en zal het de volgende keer zeker weer doen!