Er wordt veel geschreven over de dood van het persbericht, anti-spamwetgeving, social media releases en de ondergang van de gedrukte media. Maar het persbericht kun je ook prima inzetten om je SEO-positie bij Google te verhogen. Eenvoudig, effectief en vaak ook gratis. Je moet alleen even weten hoe :). Hieronder wat handvatten en een overzicht om zélf aan de slag te gaan met SEO-persberichten:

Wat is een persbericht?

Heel kort door de bocht is een persbericht een door of voor jou geschreven nieuwsbericht dat je aanbiedt bij de pers, op basis waarvan zij eventueel iets schrijven of publiceren. Een persbericht kun je echter ook inzetten om je nieuws onder de aandacht van bloggers en zelfs je (potentiële) klanten te brengen.

Hoe werkt dat?

Een persbericht moet van oudsher voldoen aan een aantal basisregels. Een goede titel, een duidelijke onderkop, een eerste alinea die antwoord geeft op de vragen: wanneer;waar;wie;waarom en hoe, een uitgebreidere tekst van maximaal 1 A4 die het gehele nieuws noemt en als afsluiting een boilerplate en contactgegevens (en hierop zijn vele varianten en aanvullingen denkbaar). Dit persbericht werd ook vaak als ‘plain tekst’ aangeboden.

Lees de rest van deze post en vooral de reacties op Marketingfacts.nl