Social Media gedrag doorslaggevend bij sollicitaties!

Uit recent onderzoek in de VS onder 300 werkgevers door Reppler is gebleken dat 70% van de recruiters kandidaten heeft afgewezen om hun Social Media activiteiten.

Daarentegen is voor 68% het beeld dat ze van een kandidaat kregen op Social Media doorslaggevend geweest om iemand wel aan te nemen.

Je kunt dus wel concluderen dat Online Reputatie een doorslaggevend filter is bij sollicitaties.

Facebook belangrijker dan LinkedIn!
76% onderzoekt kandidaten op Facebook, 53% kijkt op Twitter en slechts 48% onderzoekt LinkedIn profielen.

Wat ook opvalt, als je de Infographic, bekijkt is dat een social media onderzoek ook nog wel eens plaatsvindt na het eerste gesprek met de kandidaat (27%), na het tweede gesprek (15%) en soms zelfs pas voordat er een contractvoorstel wordt gedaan (4%).

91% doet het.
In ieder geval blijkt dat 91% een onderzoek doet via Social Media naar het gedrag van een kandidaat. Let er dus op en controleer snel of je bepaalde zaken niet even moet verwijderen of achter slotje en grendel moet zetten.

 

Deze post heb ik geschreven op PowerPR.nl.
Lees hier het hele bericht

About JW

Jan Willem Alphenaar - spreker en kennisdeler.
This entry was posted in PowerPR, PR 2.0 boek and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.