Veel organisaties en individuen stoppen veel moeite in het vastleggen van Social Media profielen. De netwerken worden vervolgens gretig ingezet en er wordt druk genetwerkt, gedeeld en gesocialized.

Dat is goed, dat is mooi. En het kan ook leiden tot zakelijke deals. Maar wat een aantal mensen vergeten is dat er bij potentiele business ook meer in de diepte wordt gekeken. Mensen Googlen/googelen namelijk ook.

Je kunt nog zo goed je profielen op orde hebben, als er op Google slechte recensies of verhalen over je gevonden worden kun je toch een probleem hebben.

Ik ben van mening dat als je succes op Social Media wilt hebben je ook je online reputatie goed geregeld moet hebben. En zoals velen gelukkig ook beseffen, is een online reputatie een reflectie van jou of jouw organisatie uit de werkelijkheid.

Dus, Google regelmatig op je eigen naam en bedrijfsnaam. Kijk wat er over jou geschreven wordt en onderneem actie. Met Social Media alleen kom je er niet.

 

 

Deze post heb ik geschreven op PowerPR.nl.
Lees hier het hele bericht