SIMPEL-HR-212x300Eind mei 2012 verscheen mijn boek: SIMPEL, zakendoen met social media, in de boekwinkels.

Het boek met als ondertitel: het zwarte boekje voor elke ondernemer en marketeer, is enorm goed ontvangen. Lovende recensies en inmiddels volledig uitverkocht.

Momenteel ben ik bezig met het voorbereiden van een tweede druk omdat er veel vraag naar is.

Wel kunt u nog de digitale versie van dit boek bestellen bij Managementboek.nl.

Enkele recensies over het boek:

Het aantal ZZP-ers (zelfstandigen zonder personeel) is sinds het begin van de crisis gestegen. En nog elke dag stijgt dit aantal. Social media gaat een steeds grotere rol spelen voor deze doelgroep. Maar hoe? Dat lees je in Simpel. Zakendoen met social media.

Lees het artikel verder op Likeandlove.nl

Pierre Pieterse – hoofdredacteur Managementboek Magazine

“Ha Jan Willem

ik heb je boek gelezen, en ik ben blij verrast, vooral het eerste deel is gewoon goed en bruikbaar, iets wat je toch bijna nooit ziet in boeken over social media, ook al zijn ze primair bedoeld voor direct gebruik…
het grootste compliment dat ik je kan geven is dat een ondernemer die ik het boek heb gegeven er direct mee aan de slag is gegaan, hij gaat dus dingen die jij tips of adviseert in de praktijk brengen, en als ik dan zoiets hoor, zwijg ik verder nederig!
hartelijke groet”

Pieter Pijnenburg – zelfstandig ondernemer ICT

“Dank je wel voor je heldere uitleg in het boek ‘simpel’. In één adem uitgelezen.”

Youandi Beeris – van der Gaag – Zelfstandig ondernemer

“Ik heb het uit en kan het iedere ondernemer aanraden.#complimenten voor de heldere weergave.”

Katja Boroenina – Trader E-Commerce

“Tip!!! Voor #bedrijven die met #socialmedia willen beginnen, maar weten niet waar en hoe is het boek #Simpel van @jwalphenaar een aanrader!”

Carlo Van Houten – Teamcoordinator Verzekeren / Specialist Verzekeren Grootzakelijk at Rabobank Drechtsteden

“Een aanrader voor zowel de beginneling als de gevorderde Social Mediaan :-) “

Liane Kusters – Brand & communications consultant

“Simpel is een ideaal boek voor de ondernemer, de marketeer, de communicatiespecialist maar ook de privé persoon die zich afvraagt ‘Moet ik daar niet iets mee?’. Maar Simpel is zeker ook interessant voor de geoefende gebruiker van social media. De belangrijkste netwerken worden helder uitgelegd met daarbij tips voor ‘how to get started’. In twee uurtjes vlieg je door het boek en ben je een boel wijzer. Jan Willem Alphenaar maakt veelvuldig gebruik van cases en voorbeelden uit zijn eigen praktijk, wat maakt dat je direct de toepassing begrijpt.”

Review door Laura Monathen – creatief econoom.

Ik heb het boek binnen zes uur helemaal gelezen. De voorbeelden in het boek zijn herkenbaar en de wijze van beschrijving draagt bij aan het amusement tijdens het lezen. Ondernemen verandert niet, het blijft netwerken en daarbij het creëren van een gunfactor. Dat laatste is ook belangrijk in de wereld van social media. In het boek Simpel. Zakendoen met social media wordt de basis in het eerste deel goed uitgelegd. Voor de groentenboer op de markt, de kapper en de accountmanager gelden dezelfde sociale vaardigheden om een klant binnen te halen en te behouden. Je begrijpt na het lezen waarom en hoe je dingen voor elkaar krijgt dankzij familie, vrienden en kennissen.

Deel 2 is een fijne uitleg van de verschillende social media middelen. Voor beginners een openbaring. Voor ervaringsdeskundigen een opsomming die wellicht inspireert tot nieuwe ideeën om jezelf, diensten en producten beter te presenteren aan de omgeving.

Deel 3 biedt tips die je kostbare investeringen kan besparen en hoe je bij crisiscommunicatie het beste kan optreden.

Tot slot een boodschap dat het medialandschap blijft veranderen, maar social media echt niet meer weg te denken is. De mens is van nature een wezen dat graag communiceert met anderen, op een sociale manier.