Schrijver en blogger

5464393029_d1a3e8abf6_oEen van mijn hoofdactiviteiten is het schrijven van artikelen en blogs. Ik schrijf als columnist, gastredacteur (ook voor interne publicaties en intranets) en voor een aantal blogs.
Daarnaast heb ik enkele boeken en e-books gepubliceerd.

 

Blogs

Schermafbeelding 2013-03-20 om 08.12.26

Schermafbeelding 2013-03-20 om 08.37.32 Marketingfacts

Sinds augustus 2009 schrijf ik voor Marketingfacts op regelmatige basis. De onderwerpen die ik daar behandel zijn Social Media, Social Business, Online PR, Branding, Influencer Marketing en Trends.

Klik hier voor mijn blogs op Marketingfacts.

 

Schermafbeelding 2013-03-20 om 08.11.19

Schermafbeelding 2013-03-20 om 08.37.32 PowerPR

Eind juli 2011 ben ik gestart met PowerPR. Een blog speciaal voor communicatieprofessionals. Momenteel bloggen er 50 externe bloggers mee op PowerPR. Klik hier voor mijn blogs op PowerPR.

 

Schermafbeelding 2013-03-20 om 08.11.50

Schermafbeelding 2013-03-20 om 08.37.32 LinkedInPro

In de zomer van 2012 ben ik begonnen met LinkedInpro.nl. Een website die antwoord geeft op alle vragen over LinkedIn. Bezoekers kunnen hun vragen stellen over het gebruik van LinkedIn, waarna ik ze zal beantwoorden en dit als blogpost zal plaatsen. Momenteel trekt deze website gemiddeld 500 bezoekers per dag. Neem eens een kijkje op  www.linkedinpro.nl

 

 

Boeken en E-books

Schermafbeelding 2013-03-20 om 08.16.02

Schermafbeelding 2013-03-20 om 08.37.32 Marketingfacts Jaarboek 2010, 2011, 2012, 2013

Al enkele jaren ben ik verantwoordelijk voor het hoofdstuk Online PR en Branding. Momenteel leg ik de laatste hand aan dit hoofdstuk voor de editie van 2013.

Per hoofdstuk beantwoorden we de vragen ‘wat is het?’, ‘waar staan we?’ en ‘ waar gaat het naartoe?’. Daarnaast lees je bij elk hoofdstuk een praktische how-to of inhoudelijke case. Zo geeft het M! Jaarboek u snel een volledige update over de mogelijkheden, omvang en trends in online marketing.

Lees hier meer over het M! Jaarboek en hoe u deze onmisbare gids kunt bestellen.

 

 

Gratis E-book

Schermafbeelding 2013-03-20 om 08.37.32SlideShare  (e-book) 2011

Begin 2011 gaf ik mijn eerste e-book uit, SlideShare. Dit handige boekje is meer dan 9.000 keer gedownload. Het behandelt op begrijpelijke wijze de mogelijkheden, werkwijze en toepassing van Slideshare. Door de recente wijzigingen bij LinkedIn en Slideshare komt er binnenkort een nieuwe versie uit van dit boek. De huidige versie is nog te koop op mijn webshop op www.socialmediaacademy.nl

 

 

kaft_optimized_resolutie

Schermafbeelding 2013-03-20 om 08.37.32 Veilig Facebook voor iedereen (e-book) 2012

In Maart 2012 heb ik samen met Peter Minkjan het boekje Veilig Facebook voor iedereen gepubliceerd. Inmiddels is dit e-book al meer dan 50.000 keer gedownload. Dit boekje geeft iedere gebruiker de handvatten om zelf eenvoudige de privacy op Facebook te waarborgen. Het is geschikt voor alle leeftijden en vraagt geen specifieke kennis. Het boekje wordt aanbevolen in het onderwijs, door de Nederlandse en Belgische Politie en de overheid. U kunt het boekje voor Euro 2,50 downloaden op www.socialmediaacademy.nl

 

 

SIMPEL-HR-212x300

Schermafbeelding 2013-03-20 om 08.37.32 SIMPEL zakendoen met social media (boek en e-book) 2012

In juni 2012 kwam mijn eerste echte boek uit: SIMPEL, zakendoen met social media. Het boek is inmiddels volledig uitverkocht en we plannen en tweede druk voor april/mei 2013. Het boek is erg goed ontvangen en heeft vele lovende recensies ontvangen. Lees hier meer over het boek en de recensies.

Het boek is nog als e-book te bestellen voor 10 euro bij Managementboek.nl

 

 

Boeken in ontwikkeling 

Schermafbeelding 2013-03-20 om 08.37.32Scoren met LinkedIn (boek – Entopic) Verwacht 2013

Media april 2013 verschijnt mijn boek: Scoren met LinkedIn. Momenteel leg ik hier de laatste hand aan. Meer informatie volgt.

 

Schermafbeelding 2013-03-20 om 08.37.32 The Online Influencer (boek) Verwacht zomer 2013

Samen met Cain Ransbottyn ben ik bezig met een boek over Influencer Marketing. Het boek behandelt het nieuwe fenomeen waarbij mensen met een groot bereik en grote invloed op social media en internet in het algemeen, ingezet worden door merken om producten en diensten te vermarketen. Het boek bevat interviews met grote internationale merken over hoe zij hier mee om gaan. Daarnaast behandelt het boek een stappenplan om zelf een online influencer te worden.