Contentmarketing is de bom in B2B marketing

We beginnen deze week met een fraaie Infographic over contentmarketing. Uit deze Infographic blijkt dat 90% van de b2b marketeers, bewust of onbewust, een vorm van contentmarketing inzet.

Uit onderzoek is gebleken dat 60% van de B2B marketeers in 2012 60% meer budget gaat uitgeven aan content marketing.

Redenen om contentmarketing in te zetten

  • Brand Awareness (69%)
  • Acquisitie
  • Lead generatie
  • Klantretentie en loyaliteitsprogramma’s

Wat wel mooi is aan deze Infographic is dat zij het belang van contentmarketing voor SEO meteen opnemen.

Oh ja, start-ups maken het meest gebruik van contentmarketing. Logisch ook, want de investering is het laagst :)

 

Deze post heb ik geschreven op PowerPR.nl.
Lees hier het hele bericht

About JW

Jan Willem Alphenaar - spreker en kennisdeler.
This entry was posted in PowerPR, PR 2.0 boek and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.