3 Responses to Social Media in Nederland: cijfers en feiten

  1. Oscar says:

    Zeer veel ” deskundige ” op social media gebied en marketing reageren alle behoorlijk hautain op fenomenen als Hyves ……
    Andere deskundigen roepen juist dat hun eens uit die hautaine toren moeten komen en zich in ratio met de werkelijke feiten bezig moeten houden.

    We hoeven alleen maar te kijken naar het zeer grote succes wat de donor-actie op hyves heeft opgeleverd, met feitelijk niets een zeer groot rendement (25.000 aanmeldingen) dit is door campagnes van de eerst genoemde deskundigen nog nimmer benadert.
    Zo zie je dat er commercieel zeer veel mogelijk is via dit social network en dus ook voor de UGGS van je buurmeisje, want er zijn tienduizenden van dit soort buurtmeisjes en die benader je commercieel heel simpel via Hyves.
    Vergeet niet dat Nederlanders behoorlijk chauvinistisch zijn en graag voor het gemak ook de relatief simpele nederlandse interface (Hyves)verkiezen boven de in basis wat sombere en saaie Facebook omgeving.
    Facebook zal een (deels) ander publiek aanspreken maar zal bestaan naast de Hyves community.
    Het feit dat schrijver veronderstelde dat deelnemers van Hyves deels “sociaal achtergestelde mensen” zijn zegt eigenlijk alles over de schrijver…… (kom ook eens uit je toren )

    • JW says:

      Ik ben zelfs uit mijn toren gedonderd toen ik de feitelijke cijfers zag.
      Sterker nog, daar ging mijn blog over.
      Dus, ik ben overtuigd van de kracht van Hyves.

  2. Reinout Both says:

    Zeer interessant artikel! Ik heb hier ook desk research naar gedaan en kwam met dezelfde resultaten. Mijn voorspelling is dan ook dat Hyves prima naast Facebook blijft bestaan, maar dat beide platformen andere gebruikers met andere intenties bedienen. Daarbij zal het gebruik van socialmedia platformen in de toekomst juist toenemen en is er ruimte voor meerdere platformen per gebruiker.

    Kortom, we zullen in de toekomst gebruik gaan maken van meerdere platformen om in onze sociale behoeften te voorzien. Bijv. Linkedin voor zakelijke contacten, Facebook voor nationaal en internationale contacten. Hyves voor lokale / oude vrienden. Twitter voor snelle informatievoorziening.

Comments are closed.