Je reputatie ligt te grabbel.
Je hebt jaren hard gewerkt om je bedrijf op te bouwen. Je merk heeft een goede naam en mensen komen bij je terug. Dan ineens gaat er iets fout. Een klant is niet goed geholpen of is niet tevreden over je product. In plaats van dat hij of zij bij jou komt klagen zoekt hij de online wereld op. Voor je het weet praat iedereen over je merk op Twitter, LinkedIn, Facebook en diverse websites. De klager blijkt veel fans te hebben op Social Media en het aantal negatieve berichten over je bedrijf neemt toe. Alleen jij weet het niet.

Als je er dan eindelijk achterkomt kan het al te laat zijn.

Oplossing
Om deze problemen te voorkomen en als ze er eenmaal wel zijn er mee om te gaan, moet je aan Webcare doen.

Webcare gaat het over bewaken van je online reputatie. Hoe signaleer je klachten en negatief sentiment online en hoe reageer je hier op? Hoe zorg je dat iemand die een klacht heeft op internet, zo snel en goed mogelijk geholpen wordt? Hoe zorg je dat een klager uiteindelijk een ambassadeur voor jouw bedrijf wordt?

Online Reputatie Management Congres.
Op 17 mei vindt het Online Reputatie Management congres plaats in Nieuwegein.
Op dit evenement vertel ik samen met ervaringsexperts en deskundigen hoe Webcare in elkaar steekt en hoe u dit kunt inzetten in uw organisatie.

Op dit evenement krijgt u lezingen en lessen uit de praktijk van:

  • Mijzelf – Trends en toekomst: de rol van web 2.0 en de kansen van webcare
  • Prof. Dr. Ko de Ruijter, hoogleraar marketing aan de Universiteit MaastrichtDe toegevoegde waarde van virtuele verbindingen
  • Ronald van der Aart (@amazingpr), oprichter Webcare Team van UPCWebcare als tool voor (online) reputatiemanagement
  • Menno Lanting (@mlanting), strateeg, innovator en schrijver van het boek ‘Connect’ – Webcare is geen afdeling maar een mentaliteit
  • Casper Mooyman (@caspermooyman), social media manager VodafonePraktijkcase Vodafone & webcare
  • Erik van Roekel (@evr), coördinator ING webcare team – Praktijkcase ING webcare: de klant verder helpen
  • Ludo Raedts (@ludoraedts), directeur van The Webcare CompanyWebcare als instrument voor omzetgroei

Sprekers die weten wat er bij het opzetten van een Webcare team of afdeling komt kijken. Sprekers die zelf met de spreekwoordelijke ‘poten in de modder’ hebben gestaan. Geen hoog theoretisch en hypothetisch geneuzel, maar praktische voorbeelden en wijze lessen uit de praktijk.

Do’s en Don’ts
Waarom het wiel zelf opnieuw uitvinden als u het kunt leren van de ervaringsexperts. Leer de do’s en don’ts van de mensen die zelf het traject al hebben meegemaakt.

Investering
De investering om deze kennis tot u te nemen is 899 euro ex. BTW. Een investering waarmee u meerwaarde uit uw huidige klanten kunt halen en waarmee u leert hoe u zorgt dat uw online reputatie behouden en verbeterd wordt.

Meedoen?
Via de website van Euroforum, mede-organisator van dit evenement, kunt u het volledige programma bekijken. Daar kunt u tevens een plaats reserveren voor dit unieke congres.