Hyves gaat concurreren met Maurice de Hond

Hyves gaat de concurrentie aan met opiniepeilers als Maurice de Hond. De polls bij de nieuwsberichten op Nu & Straks trekken gemiddeld duizenden stemmen, meer dan veel officiële peilingen van onderzoeksbureaus.

De uitkomsten van de polls worden nu bovendien in samenwerking met onderzoeksbureau Metrixlab gewogen naar de Gouden Standaard. Dit betekent dat de resultaten representatief zijn voor geslacht, leeftijd en opleiding. Hyves vertegenwoordigt daarmee officieel ‘de stem van Nederland’.

Hyves wordt dagelijks bezocht door zo’n 2 miljoen Nederlanders met een gemiddelde leeftijd van 29 jaar. Hyves weerspiegelt een dwarsdoorsnede van de Nederlandse bevolking en laat zien waar Nederlanders over praten en wat zij vinden van actuele onderwerpen. Van sport en entertainment tot politiek en maatschappelijke issues.

De mening van de Hyvers werd al langer gepeild voor RTL Ontbijtnieuws dat zo’n 160.000 leden op Hyves heeft. Deze succesvolle samenwerking wordt komend jaar verder uitgebouwd.

Enkele voorbeelden zoals verstrekt door Hyves:

Deze post heb ik geschreven op PowerPR.nl.
Lees hier het hele bericht

About JW

Jan Willem Alphenaar - spreker en kennisdeler.
This entry was posted in PowerPR, PR 2.0 boek and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.